Rahsia Kurus Dengan Makanan Sunnah


TAHUKAH anda bahawa 87% rakyat Malaysia hari ini mengalami masalah kegemukkan dan obesiti???

tapi ramai yang endah tak endah padahal lemak-lemak yang ada dalam badan mereka tu mengundang 1001 penyakit di kemudian hari.... ermm seram kan???


ORITE!!! :)  Nama saye Jue. dalam entri kali ni, jue nak share sikit tentang 2 kombinasi buahan dari timur tengah yang mengandungi rahsia yang selama ini, ramai yang tak tahu ianya boleh membantu kita untuk diet dan kekal slim... tapi dengan syarat. yaitu, perlulah diamalkan dengan konsistan,,,
 sila baca info-info ini sehingga habis......


1. BUAH  KURMA DAPAT ATASI KEGEMUKKAN???

Ya betul!!!... sebab kandungan nutrisi, vitamin dan mineral yang terdapat dalam buah kurma diantaranya seperti karbohidrat, serat, protein, air, dan rendah lemak. Ia juga kaya dengan Vitamin seperti vitamin A, vitamin C, vitamin K, thiamin, folate dan riboflavin. Serta mengandung mineral seperti kalsium, zat besi, fosfor, sodium, potassium, magnesium, dan zinc menjadikan buah kurma mampu menghilangkan  rasa lapar. 

Tahukah anda bahwa dari beberapa khasiat buah kurma, juga terdapat salah satu manfaat yang mungkin berguna dan menjadi alternative bagi anda, yaitu buah kurma dapat dijadikan sebagai salah satu makanan untuk mengatasi masalah kegemukkan, amat disarankan bagi anda yang sedang dalam proses diet untuk mengambil buah kurma ini agar kandungan gula untuk tubuh tetap cukup walaupun  berat badan anda mengamalkan diet "ketat". OK!!!, untuk lebih jelas, berikut merupakan beberapa sebab mengapa kurma dijadikan sebagai suplemen diet yang berkesan. 


Manfaat Buah Kurma

Memberikan Rasa Kenyang
Kurma merupakan salah satu sumber serat yang baik bagi tubuh. Kerana menurut Fendy Susanto seorang ahli gizi Nutrifood Research Center menyatakan bahwa kurma tidak mengandung lemak, bebas lemak , kolesterol dan sodium.  Dengan adanya serat yang terdapat dalam kurma, akan memberikan rasa kenyang yang lebih dan mengurangkan nafsu makan kita yang tak terkawal. 
Tidak Mengandung Lemak 
Salah satu hal yang menjadi penyebab dan paling ditakutkan oleh sebagian besar orang adalah kolesterol dan lemak yang berlebihan dalam tubuh. Yang harus anda ketahui adalah, bahwa buah kurma  ternyata bebas dari dua hal tersebut. Dan beberapa nutrisi yang terkandung dalam kurma  hanya bermanfaat untuk memperlancar proses pencernaan, 

Dapat Merangsang Sistem Pencernaan 
Kurma mengandung serat yang larut dan tidak larut. Serat yang tidak dapat dicerna atau tidak larut  pada kurma yang belum matang juga dapat befungsi sebagai prebiotik yang dapat menangkis pertumbuhan bakteria (toksin) pada saluran usus besar pada manusia, dan  membantu dalam melancarkan proses percernaan. 

Bermanfaat untuk Mengatasi Sembelit 
Dengan khasiat kurma yang dapat merangsang sistem pencernaan, maka manfaat kurma selanjutnya yaitu dapat mengatasi problem sembelit. Selain itu, kurma juga dapat bermanfaat untuk meningkatkan metabolism dalam tubuh. 

Membantu Menguraikan Lemak 
Zat kalium dan sulfur yang terdapat dalam buah kurma dapat bermanfaat untuk memecahkan lemak-lemak jahat yang yang ada dalam tubuh. Jadi, anda amalkanlah pengambilan buah kurma tanpa takut gemuk. Mengambil buah kurma pada awal pagi dapat meningkatkan metabo;isma dalam bdn juga !! :)

Menjaga Kesihatan Jantung 
Khasiat dan keajaiban dari kurma juga dapat anda rasakan dengan cara merendam kurma semalaman, lalu minumlah rendaman kurma tersebut pada pagi harinya. Cara ini  dapat memberikan manfaat yang sangat besar dan memberi impak yang baik pada jantung anda. 
Selain itu juga, bagi anda yang mempunyai masalah kolestrol tinggi, maka anda boleh juga mencuba cara  tersebut. 

Itulah beberapa alasan mengapa  buah kurma amat berkesan dijadikan sebagai salah satu altenatif untuk mengatasi masalah kegemukkan





2. BUAH DELIMA , BUAH AZIMAT

Menurut dr. Nany Leksokumoro, Ms.SpGK, buah delima kaya akan zat antioksidan, serta mengandung polifenol, tanin dan vitamin C. Delima juga dapat melarutkan enzim-enzim yang tumbuh di dalam tubuh seperti kanser, sakit jantung dan sakit sendi. Begitu juga dengan metabolisme tubuh, dengan mengamalkan antioksidan yang terdapat dalam buah delima, maka akan melancarkan metabolisme pencernaan tubuh.

Bukan itu sahaja, buah delima juga dapat menurunkan berat badan dengan cara  mengamalkan jus delima atau memakan buah tersebut secara langsung. dengan cara ini, akan membantutkan pertumbuhan lemak dalam badan, lemak yang ada dalam tubuh akan dibersihkan oleh kandungan yang ada dalam buah delima. 

Dengan buah delima, lemak yang dah tepu akan dibersihkan seperti cleansing pada tubuh lalu digantikan dengan zat-zat yang ada dalam buah delima, . Jadi secara tidak langsung delima membantu menurunkan berat badan dan melancarkan metabolisme dalam tubuh. 

Ditambah pula oleh dr. Prapti Utami, delima dapat menurunkan berat badan namun tergantung pada pola makan yang diterapkan. Delima akan membantu menurunkan kadar kolesterol dalam darah. Kerana antioksidan dan antiradang dalam buah delima mampu mengecilkan pori-pori usus.
Antioksidan dari buah delima bekerja menyerap lemak, ini akan membantu menurunkan kadar kolesterol. 


3. MADU RAJA UBAT!!!



sangat penting penting utk kita mengawal berat badan, kerana lemak-lemak yang menghuni dalam tubuh akan menjadi musibah pada masa akan datang, Yang paling menakutkan akan menjadi barah pula nanti. 

jadi dengan perkongsian yang sedikit ini. Jue harap anda semua Take Action !!! ... cepat2 amalkan petua ini demi memastikan tubuh badan sihat dan tidak berpenyakit...

apa salahnya keluarkan modal sedikit utk kesihatan diri sendiri kannn??? hehe


3. MADU RAJA UBAT!!!

Tahukah anda madu adalah  makanan yang kedua terhebat selepas habatus sauda? ..  ya !!! sangat banyak khasiat madu ni lebih-lebih lagi kalau dapat yang asli. selain dapat merawat masalah-masalah kesihatan dalaman . madu juga membantu untuk menurnkan berat badan . hanya amalkan 2 sudu pagi sebelum sarapan dan sebelum tidur setiap hari, madu akan membakar lemak dalam badan kita dari 1-6 kilo dalam masa seminggu... HAAA!!! menarikkan???





sangat penting penting utk kita mengawal berat badan, kerana lemak-lemak yang menghuni dalam tubuh akan menjadi musibah pada masa akan datang, Yang paling menakutkan akan menjadi barah pula nanti. 

jadi dengan perkongsian yang sedikit ini. Jue harap anda semua Take Action !!! ... cepat2 amalkan petua ini demi memastikan tubuh badan sihat dan tidak berpenyakit...

apa salahnya keluarkan modal sedikit utk kesihatan diri sendiri kannn??? hehe

_________________________________________________________________________
______________________________________________________________________
_________________________________________________________________
________________________________________________________
Anda Serius Nak Kurus???
     Baik lah.... bagi sesiapa yang ada masalah dibawah sila amati penulisan ini sehingga habis ye ...

          masalah:
- kegemukkan yang terlampau . 
- nafsu makan tidak terkawal?, 
-perut semakin hari semakin membuncit walaupun tak mengandung...
- tiada masa nak bersenam..
- lemak di peha dan lengan...
  - dah guna macam-macam produk, tapi langung tak berkesan

-------------------------------------------------
          Adoiii!!!!
sampai bila nak macamtu kak??!!!

Jue sarankan anda guna JUS FIHYDAR ni


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
JUS FIHYDAR ni dah terbukti berkesan bagi sesiapa yang inginkan berat badan ideal. Jus ini sangat membantu, lebih-lebih lagi kepada mereka yang sedang menjalankan diet untuk turunkan berat badan.

ia juga berfungsi sebagai detoks, yang mana akan meningkatkan metabolisme dan mencuci usus daripada toksin. lebih dari 10 bahan semula jadi yang dicampur ke dalam jus ini termasuk makanan sunnah seperti madu, delima, kurma, habatussauda dan buah tin. jus fihydar adalah jus kesihatan yang  merangkumi hampir semua aspek kecantikkan wanita dan lelaki... awesome kan???




detox??? .. detox ialah  satu proses pembersihan usus daripada toksin.  Toksin yang melekat di dinding-dinding usus kita akan menyebabkan badan gagal meresap khasiat-khasiat dari makanan atau produk-produk slimming yang kita ambil dan yang paling tidak baik ialah toksin ini akan menyekat bahan-bahan yang kotor daripada keluar dari badan kita. dan jadilah lemak-lemak tepu yang terkumpul dalam badan.....

tanpa cirit birit dan perut memulas, JUS FIHYDAR ini akan membantu anda untuk dapatkan berat badan yang anda idamkan.














ini antara testimoni yang Jue dapat sediakan.... ada byk lagi tau!!! ramai yang dah cuba macam-macam produk tapi tak berhasil. Jadi, inilah peluang anda untuk turunkan berat badan tanpa perlu berpantang itu ini... " yang penting, ianya berkesan!!!"

sebenarnya JUS FIHYDAR ni bukan sekadar untuk turnkan berat badan je...







-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MACAMANA NAK DAPATKAN PRODUK HOT NI???

ANDA BOLEH LAWATI PAGE FACEBOOK INI
https://www.facebook.com/Fihydarshahalam

HUBUNGI MEREKA..
tekan sini: https://www.facebook.com/Fihydarshahalam/messages/

ATAU LEBIH MUDAH HUBUNGI HQ DENGAN WHATSAPP

 +60136750756 

taipkan kod promosi ni

  " FIHYDAR 01"

untuk tuntut harga discount, gift dan postage percuma!!!



Profile: 
      Assalamualaikum wbt. Selamat sejahtera kepada semua yang sudi baca tips-tips yang saya kongsikan. 
       Nama saya Hasmy yusuff lebih dikenali dengan nama Amy. Sekiranya anda dapat mesej dari Amy. Itu bermakna anda pernah menghubungi pihak kami sebelum ini. Mungkin anda dah terdelete mesej-mesej sebelum ini.
     Saya adalah Slimming & Beauty Consultant yang telah dilantik secara rasmi bagi produk Fihydar & Amysh. Sepanjang 3 tahun ini lebih 13 876 orang client yang mengalami masalah obesiti Amy berjaya bantu untuk turunkan berat badan mereka dengan berkesan dan atas bimbingan Amy sendiri.
     Jadi setiap perkara yang Amy suggestkan Adalah berquality dan terbukti berkesan. Begitu juga produk-produk yang dicadangkan adalah melepasi piawaian pihak KKM & 100% halal.
      
Sebarang pertanyaan boleh terus whatsapp Amy di : +6016 756 7545.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini. Semoga segala matlamat andai tercapai.