Tips Diet Paling Berkesan Dan Mudah




1. Jangan Lupakan Sarapan

Sarapan pagi sangat penting sebagai sumbertenaga utama. Jika Anda melewatkan sarapan, anda akan rasa nak makan lebih banyak  . Jadi hindari makanan berlemak tinggi. Mulakan sarapan dengan roti gandum , telur goreng dan ditambah 1 mangkuk salad. Atau boleh juga menggunakan menu alternatif lain seperti 100 gram nasi dengan 1 potong ikan ditambah 1 mangkuk sayur.

2. Percepat Waktu Sarapan Pagi

Jika biasanya Anda sarapan pagi jam 09.00, sebaiknya mulai sekarang majukan sarapan Anda pukul 07.00 agar proses pembentukkan tenaga dalam badan berlaku lebih cepat.

3. Perbanyak Makan

Diet bukan bererti tidak makan lansung,  Makan lebih kerap sekitar 5-6 kali sehari dalam kuantiti kecil. Dan haruslah makanan itu dari menu diet sihat , rendah lemak dan tinggi protein.

4. Cukupkan Keperluan Nutrisi Tubuh

Meskipun sedang diet,  Anda tetap memerlukan lemak dan karbohidrat. Tapi lemak yang dipilih mestilah lemak baik . Anda boleh dapatkan dari alpukat (avokado), salmon, minyak zaitun dan lainnya untuk membantu menjadi nutrisi kepada badan anda.


Karbohidrat pula, Anda boleh dapatkan dari dari makanan ber-GI (Glikemik Indeks) rendah seperti ubi, oatmeal, gandum dan lainnya sebagai sumber tenaga..

5. Salad Dan Sayuran untuk Makan Siang

Untuk makan tengahari, Anda boleh dapatkan sayuran supaya tidak terhidrasi. Sayuran yang mengandung serat dapat memperlancar sistem pencernaan dan membuang racun-racun dan kotoran (toksin).

6. Tetap Makan Malam

Tubuh tetap memerlutak protein dalam masa tidur untuk memaksimakan pertumbuhan. Hal penting yang harus Anda kurangkan adalah menu makanan berkarbohidrat. Anda boleh memasak sendiri contohnya dada ayam tanpa kulit yang digoreng, merebus kentang, masak nasi beras merah dan tumis sayuran.

7. Perbanyak Minum Air Putih

Minumlah air putih minima 8-10 gelas setiap hari yang dapat melancarkan metabolisme tubuh dan membuat Anda merasa kenyang lebih lama.

8. Buah dan Sayur

Perbanyak penganbilan buah dan sayur yang mengandung serat tinggi untuk mengurangi resiko terkena penyakit jantung . Amalkan minima 5  buah dan sayur sehari dan variasikan hidangan setiap hari.

9. Elakkan Menu Makanan Yang mendatangkan  Kegemukan

Kurangkan pengambilan garam, elakkan makanan ringan  seperti kerepek dan snack. Elakkan juga minuman bersoda, alcohol, atau yang mengandung kafein yang berlebihan. 

10. Tetap Bersenam

 Diet dapat memberikan hasil yang maksima jika Anda mengkombinasikan dengan senaman selama 60-90 menit, 3-4 kali seminggu. Anda boleh melakukan jogging atau jalan kaki untuk membakar lemak dalam tubuh. 




Profile: 
      Assalamualaikum wbt. Selamat sejahtera kepada semua yang sudi baca tips-tips yang saya kongsikan. 
       Nama saya Hasmy yusuff lebih dikenali dengan nama Amy. Sekiranya anda dapat mesej dari Amy. Itu bermakna anda pernah menghubungi pihak kami sebelum ini. Mungkin anda dah terdelete mesej-mesej sebelum ini.
     Saya adalah Slimming & Beauty Consultant yang telah dilantik secara rasmi bagi produk Fihydar & Amysh. Sepanjang 3 tahun ini lebih 13 876 orang client yang mengalami masalah obesiti Amy berjaya bantu untuk turunkan berat badan mereka dengan berkesan dan atas bimbingan Amy sendiri.
     Jadi setiap perkara yang Amy suggestkan Adalah berquality dan terbukti berkesan. Begitu juga produk-produk yang dicadangkan adalah melepasi piawaian pihak KKM & 100% halal.
      
Sebarang pertanyaan boleh terus whatsapp Amy di : +6016 756 7545.


Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini. Semoga segala matlamat andai tercapai.


JUS FIHYDAR.

- MEMBAKAR LEMAK TANPA BERPANTANG MAKAN
- KESAN SEAWAL 7 HARI


Utk pengetahuan akk..
✔*Jus Fihydar ni membantu membkar lmak dibwh kulit,lmak2 degil dan selulit dgn cpt..*
✔Lmak yg dh dibakar akan dibuang mlalui air seperti buang air kecik atau peluh..jd xde cirit birit..
DAN
MEMBERSIHKAN USUS KITE YANG BANYAK TOKSIN..
✔_Bila Terlalu Banyak Toksin,Ubat-Ubatan @ Produk SLIM Yang Kita Makan Akan Lambat Serap Dan Sebab Tu Proses  Untuk Kurus menjadi Lambat.So bila usus bersih, mudah lah brt badan akk utk turun dan turun pun berganda-ganda_  :-)

untuk dapatkan INFO  dan harga promosi sila whatsapp HQ:

+6013675O756 jue
+6013675O756 jue
+6013675O756 jue

TAIP KOD '' FY77 '' DI WHATSAPP NNT :)

DAPATKAN SEGERA!!!!