Banyak Lemak Lebih Mudah Kurus.


"Anda Risau Berat Badan Susah Nak Turun?"

Ada ilmuwan telah membuat kajian bahawa  lemak manusia yang mempunyai berat tidak sampai setengah kilogram, mengandung sebanyak 3.500 kalori. Tapi, benarkah membakar 1 kilogram berat badan bererti kita harus membakar paling tidak 7000 kalori? 

Jangan Silap...


Menurut sebuah penelitian yang dikutip The Huffington Post, gambaran pembakaran lemak tidak semudah itu. Dalam penelitian tersebut, dua orang induvidu dengan berat badan yang  kurus dan obesiti ( gemuk ), melakukan rancangan makan dan aktiviti selama seminggu. Dalam rancangan makanan dan aktiviti tersebut, peneliti menetapkan agar mereka mengambil 3.500 kalori sahaja untuk sekali pengambilan makananan.


Di akhir minggu, ternyata si kurus kehilangan berat badan tak sampai seperempat kilogram, sementara si obesiti berat badannya turun hingga 1,5 kilogram. Perbezaanya adalah, si kurus kehilangan berat badan dari otot, sementara si obesiti kehilangan berat badan dari lemak dan air.


Dari hasil ini, Pamela Peeke M.D, penasihat ilmiah di Elements Behavioral Health, dan juga penulis di website kesihatan, The Hunger Fix, menyatakan bahwa pengurangan kalori dalam setiap individu itu sangatlah berbeza.


Faktor paling utama yang menyebabkan perbezaan ini adalah komposisi badan. Menurutnya, lebih banyak lemak yang ada dalam tubuhnya, lebih cepat dia turun berat badannya. Namun jika tubuh punya berat badan yang ideal, ketika kalori terbakar yang berkurang adalah otot bukannya lemak. 


Walau bagaimanapun, Samada anda melakukan aktiviti untuk tujuan mengurangkan kalori.  Bahagian tubuh yang akan menghilang adalah otot, lemak, dan air. tetapi, lemak akan tetap ada dalam tubuh.


 Makin aktif anda melakukan aktiviti dan mengatur makan, makin terasa impaknya jika komposisi lemak dan air dalam tubuh anda banyak.


Selain itu, diet yang rendah karbo juga lebih cepat untuk menurunkan berat badan si gemuk. 


Mengapa? 


Karana ketika seseorang mengurangkan pengambilan karbohidrat, orang itu akan mengurangkan jumlah air dalam badan.  Setiap gram karbohidrat akan tersimpan bersamanya sejumlah air. Jadi ketika seseorang mengambil makanan rendah karbo, metabolisme tubuh akan menyalurkan karbohidrat tersebut untuk tenaga. Hal ini menyebabkan anda akan mengeluarkan lebih banyak air melalui air seni. 


Hal tersebut  menunjukkan bahwa seseorang yang lebih gemuk akan lebih mudah turun berat badannya, karana air dalam tubuh yang terbuang pun lebih banyak. 


Kalori yang anda perlukan akan lebih sedikit ketika anda kurus, dan akan lebih banyak ketika berat badan anda gemuk.
Kesimpulan: Jika kita Obesiti peluang untuk menurunkan berat badan dengan sempurna sangat tinggi. Mengikut kiraan Berat dari 60kg - 90kg sangat mudah nak turunkan. berbanding berat bada 60kg ke bawah. Sebab kebiasaannya jika berat 60kg ke bawah ni jenis berat yang turun naik dan tidak menentu. Harus di ingatkan bahawa lemak yang terkandung dalam badan kita juga boleh bertukar menjadi otot jika terlalu lama di dalam badan ( gemuk daging ). 




Anda Cari Penyelesaian 
Masalah Berat Badan Anda???


Tak tahu macamana
 nak atur diet dengan betul???

Profile: 
      Assalamualaikum wbt. Selamat sejahtera kepada semua yang sudi baca tips-tips yang saya kongsikan. 
       Nama saya Hasmy yusuff lebih dikenali dengan nama Amy. Sekiranya anda dapat mesej dari Amy. Itu bermakna anda pernah menghubungi pihak kami sebelum ini. Mungkin anda dah terdelete mesej-mesej sebelum ini.
     Saya adalah Slimming & Beauty Consultant yang telah dilantik secara rasmi bagi produk Fihydar Sepanjang 3 tahun ini lebih 13 876 orang client yang mengalami masalah obesiti Amy berjaya bantu untuk turunkan berat badan mereka dengan berkesan dan atas bimbingan Amy sendiri.
     Jadi setiap perkara yang Amy suggestkan Adalah berquality dan terbukti berkesan. Begitu juga produk-produk yang dicadangkan adalah melepasi piawaian pihak KKM & 100% halal.
      
Sebarang pertanyaan boleh terus whatsapp Amy di : +6016 756 7545.


(harga asal sebotol rm99sm/rm109ss)

ANDA AKAN DI BEKALKAN SATU E-BOOK (BUKU)
PANDUAN UNTUK MENGATUR DENGAN TEPAT DIET ANDA DENGAN SETIAP PEMBELIAN FIHYDAR.

 DAPATKAN JUGA HADIAH ISTIMEWA DARI KAMI SEMPENA 
PROMOSI BULAN FEBUARI INI.

Saya Offer Anda Cara Slimkan Badan Dengan Cara Yang Sihat 
- Bakar Lemak Dengan Pantas.
- Bakar Kalori Dengan Berkesan.

DAPATKAN SEKARANG..!!!

klik tulisan "DISKAUN" di bawah :

Comments