Jadual Makan Kalau Nak Diet.



Anda sudah diet ketat untuk menurunkan berat badan tetapi hasilnya belum juga terasa? 

Jangan-jangan ada yang salah dengan Kaedah diet Anda. Menurut para ahli, menurunkan berat badan itu tak sekadar mengurangkan pengambilan makan saja, Anda juga harus memastikan  waktu makan yang tepat. Dengan itu, proses penurunan berat badan jadi lebih mudah untuk Anda kendalikan. Mempunyai tubuh yang ramping dan ideal pun bukan sekadar mimpi lagi. Jadi, tunggu apa lagi? Cepat cek semula tips diet dengan mengatur waktu makan anda seperti berikut , ok!

Mengapa harus mengatur waktu makan saat diet?
Sejumlah penelitian telah berjaya membuktikan bahwa trik "mengatur waktu makan yang tepat saat diet" sangat efektif untuk  menurunkan berat badan. Salah satunya adalah  penelitian daripada pakar metabolisme di Harvard University Medical School. Dalam penelitian tersebut, dijelaskan bahwa sesihat mana pun makanan yang Anda ambil, jika jadual makan Anda tidak mengikuti jam biologis tubuh maka sistem metabolisme Anda akan menjadi kacau.

Salah satu impak dari metabolisme yang terganggu adalah naiknya kadar gula dan darah. Gula dan darah yang melonjak boleh mengakibatkan produksi insulin yang bertugas untuk menyimpan lemak dalam tubuh. Maka, lemak-lemak itu bukannya dibakar menjadi tenaga, tapi terus terkumpul dalam badan.

Dengan mengatur jadual makan yang seiring dengan jam biologis Anda, sistem metabolisme akan bekerja dengan baik untuk membakar lemak dan gula. Selain itu, sebuah penelitian di Inggris dalam jurnal Frontiers Public Health menyatakan bahawa mengatur jadual makan mampu membantu mengurangi kadar kalori secara signifikan.  

Panduan jam makan yang tepat waktu berdiet.
Anda mesti fikir bahawa diet terbaik itu hanya makan sekali saja dalam sehari. Anda tak perlu sampai menahan lapar atau puasa seharian semata-mata untuk menurunkan berat badan. dengan cara itu bukannya tambah kurus, malah anda lebih berpotensi mengalami hipertensi (tekanan darah tinggi) dan gangguan sistem imun. Jadi, sebaiknya tetaplah makan seperti biasa dengan jadual berikut ini.

1. Sarapan
Sebuah penelitian pada 2015 dalam jurnal internasional Obesity membahaskan bahawa mengambil sarapan tinggi protein pada pukul 6 sampai 9.45 pagi paling berkesan mencegah penumpukan lemak dan munculnya rasa lapar palsu seharian. Academy of Nutrition and Dietetics di Amerika Serikat, Jim White, juga setuju dengan hal ini. Menurutnya, makan satu jam setelah bangun tidur adalah waktu terbaik. Jangan menunggu sampai jam 10 pagi baru sarapan.

2. Makan Tengahari.
Menurut para peneliti dalam The American Journal of Clinical Nutrition, makan tengahari awal lebih efektif dalam menurunkan berat badan. jarak lebih tepat untuk mengambil makan tengahari adalah paling tepat  5 hingga 6 jam selepas sarapan . Berdasarkan pembelajaran lain dalam International Journal of Obesity, Anda boleh menurunkan berat badan 25% lebih banyak kalau makan sebelum pukul 2 petang.

3. Makan Petang.
pada waktu siang anda lebih bayak menggunakan tenaga dari makanan yang telah anda ambil waktu arapan dan makan tengahari. jadi makan petang ini juga penting sekiranya anda aktif melakukan kerja fizikal.

4. Makan Malam.
Cuba usahakan untuk mengambil makan malam anda pada pukul 6 petang hingga paling lewat  pukul 7. Waktu makan ini dianggap paling tepat supaya ketika Anda nak tidur nanti, tubuh sudah selesai mencerna makanan dengan sempurna. Kerana saat Anda terlelap itu adalah waktunya bagi tubuh untuk membakar kalori dan lemak.  kalau Anda makan sebelum tidur, tubuh jadi tak sempat membakar kalori dan lemak kerana masih  sibuk mencerna makanan.


Waktu Bila
Yang Paling
Tepat Anda 
Patut Mengambil 
Jus Fihydar?

Jus Fihydar akan bertindak untuk membakar 7kali ganda kalori dan lemak yang anda ambil setiap kali makan jadi amalkan jus fihydar 2 sudu sejam sebelum sarapan (sejurus anda bangun dari tidur). Untuk waktu malam pula, anda boleh pengambil 2 sudu jus fihydar sejam sebelum makan malam atau 4 jam selepas makan malam.








Profile: 

      Assalamualaikum wbt. Selamat sejahtera kepada semua yang sudi baca tips-tips yang saya kongsikan. 
       Nama saya Hasmy yusuff lebih dikenali dengan nama Amy. Sekiranya anda dapat mesej dari Amy. Itu bermakna anda pernah menghubungi pihak kami sebelum ini. Mungkin anda dah terdelete mesej-mesej sebelum ini.
     Saya adalah Slimming & Beauty Consultant yang telah dilantik secara rasmi bagi produk Fihydar Sepanjang 3 tahun ini lebih 13 876 orang client yang mengalami masalah obesiti Amy berjaya bantu untuk turunkan berat badan mereka dengan berkesan dan atas bimbingan Amy sendiri.
     Jadi setiap perkara yang Amy suggestkan Adalah berquality dan terbukti berkesan. Begitu juga produk-produk yang dicadangkan adalah melepasi piawaian pihak KKM & 100% halal.
      
Sebarang pertanyaan boleh terus whatsapp Amy di : +6016 756 7545.

Comments