Nak Kurus Sebelum Raya ?




 Siapa kata mustahil untuk slim sebelum hari lebaran tahun ni?


  8 perkara anda perlu ambil perhatian. Confirm Kurus!




[1]. AMBIL SAHUR DIHUJUNG WAKTU.

- Pastikan anda mengambil sahur di hujung waktu. Ketika sahur dalam pinggan anda mestilah mengandungi :

> Nasi
> Daging/ayam/ikan. 
> Sayur.

Makanan tersebut adalah sumber tenaga untuk badan kita. Jadi jangan pandang remeh terhadap makanan yang anda ambil ketika bersahur.
.
.
.
[2]. ELAKKAN MINUMAN MANIS DAN BERAIS.

Minuman manis atau berais akan membuatkan badan anda berasa lemah dan lesu. Jadi, amatlah digalakkkan minuman ini dielakkan ketika bersahur.
.
.
.
[3]. AMBIL 3 ATAU 4 GELAS AIR MINERAL SEBELUM & SELEPAS BERSAHUR.

Mungkin ramai yg tak bersetuju dengan cara ni sebab takut perut kembung. Tapi percayalah, cara ini lebih berkesan dan bermanfaat untuk anda menempuh seharian berpuasa.
.
.
.
[4]. AMBIL 2 SUDU JUS FIHYDAR 15 MINIT SEBELUM ANDA BERSAHUR.

Seeloknya anda ambil jus fihydar setelah bangun sahaja dari tidur utk bersahur atau 15 minit sebelum kita makan. Jus Fihydar akan membantu menahan perut kita daripada berasa lapar kerana di dalam jus ini cukup nutrient untuk keperluan tubuh kita dan bertindak sebagai makanan tambahan. 
.
.
.
[5]. REHAT SECUKUPNYA PADA WAKTU YANG BETUL.

Waktu bila kita kena rehat waktu puasa?. waktu yang terbaik untuk kita rehat adalah setengah jam sebelum masuk waktu zuhur, setengah jam sebelum masuk waktu asar.
.
.
.
[6]. BELI JUADAH BERBUKA AWAL.

Secara psikologi-nya jika kita membeli juadah berbuka puasa lebih awal, ini akan menyekat nafsu membeli makanan kita lebih awal. semakin perut kita lapar, semakin menjadi-jadi nafsu makan kita nanti.
.
.
.
[7]. BERBUKA PUASA DENGAN KEPERLUAN, BUKAN KEHENDAK.

Apakah keperluan kita waktu berbuka puasa?. Buah kurma adalah sebaik-baik pembuka sebelum kita menikmati makanan lain kerana di dalam buah kurma terdapat khasiat yang cukup untuk memenuhi keperluan tubuh kita supaya kembali bertenaga setelah seharian berpuasa.

ambil 3 biji buah kurma dan segelah air kosong sebagai pembuka.
.
.
.
[8]. MENIKMATI NIKMAT.

Jangan takut untuk makan sebab makan adalah satu nikmat setelah kita seharian berlapar.
waktu yang paling sesuai untuk anda menikmati makanan adalah selepas solat maghrib dan 15 minit sebelum memulakan solat isya'.  Tapi jangan lupa, Mkan sebelum lapar. Berhenti sebelum kenyang.

.
.
.
Ini adalah 8 perkara yang sangat mudah yang dapat memastikan berat anda turun dengan konsistan sepanjang bulan ramadhan. Jangan lupa ambil lagi 2 sudu jus Fihydar setelah selesai terawih bagi membantu membakar kalori berlebihan dari makanan yang anda ambil tadi serta membakar lemak-lemak yang tersedia di dalam badan anda.

Selain dapat mengembalikan berat ideal, Jus Fihydar juga dapat membekalkan tenaga ekstra untuk tubuh badan supaya kita akan rasa cergas sepanjang mengerjakan ibadah puasa.

Ingat, ini penting untuk anda tahu, setelah anda mengambil jus fihydar ketika sahur, perut anda akan rasa kenyang sepanjang hari. Ini kerana ekstrak Kurma yang terdapat di dalam jus ini akan membantu memenuhi keperluan nutrien tubuh badan anda.. Jadi, jangan hairan jika anda tidak rasa lesu dan sendu sepanjang hari. 


Dah Ready Nak Kurus Sebelum Raya?...
 Anda kena mula minum Jus Fihydar Sekarang!
  














Profile: 
        Assalamualaikum wbt. Selamat sejahtera kepada semua yang sudi baca tips-tips yang saya kongsikan. 

       Nama saya Hasmy yusuff lebih dikenali dengan nama Amy. Sekiranya anda dapat mesej dari Amy. Itu bermakna anda pernah menghubungi pihak kami sebelum ini. Mungkin anda dah terdelete mesej-mesej sebelum ini.
     Saya adalah Slimming & Beauty Consultant yang telah dilantik secara rasmi bagi produk Fihydar. Sepanjang 3 tahun ini lebih 13 876 orang client yang mengalami masalah obesiti Amy berjaya bantu untuk turunkan berat badan mereka dengan berkesan dan atas bimbingan Amy sendiri.
     Jadi setiap perkara yang Amy suggestkan Adalah berquality dan terbukti berkesan. Begitu juga produk-produk yang dicadangkan adalah melepasi piawaian pihak KKM & 100% halal.
      
Sebarang pertanyaan boleh terus whatsapp Amy di : +6016 756 7545.

Comments